Burgland Bouw pakt daadkrachtig door met ICT
ICT staat nooit stil en dat geldt ook voor eindgebruikers, de medewerkers. Naar dat besef handelt Burgland Bouw uit Dodewaard al vele jaren. Samen met IDB4ict als partner pakken ze daadkrachtig door met ICT. Om zo te kunnen beschikken over een moderne en stabiele IT-werkomgeving. Iedere dag weer.
Die stabiele IT-werkomgeving, daar is bouwbedrijf Burgland Bouw niet alleen heel erg content mee. Vincent van der Dussen, Controller bij Burgland Bouw: “Een modern en stabiel netwerk is voor ons cruciaal zodat wij altijd en overal kunnen bouwen aan onze projecten. Maar zo’n omgeving is niet altijd vanzelfsprekend. Het vergt aandacht, investering en inzet en daarin trekken we gezamenlijk op met IDB4ict.”
“Het geheim zit in de optimale samenwerking en het wederzijds vertrouwen dat Burgland Bouw en IDB4ict bindt”
Daadkrachtig doorpakken
Burgland Bouw staat bekend om zijn daadkracht. Dit komt tot uiting in strakke planningen, korte communicatielijnen en betrouwbare budgettering. En dat is terug te zien in de praktijk. Zo realiseert het bouwbedrijf aansprekende projecten met veel publieke aandacht exact volgens afspraak. Bijvoorbeeld de verbouwing van het voormalige postkantoor aan de Neude in Utrecht, de twee woontorens Zuiderpark in Eindhoven en de verbouwing van winkelpanden aan het Koningsplein in Amsterdam.
Je denkt bij een ICT probleem misschien wel eens ‘even een vinkje aanzetten en opgelost’. Maar zo werkt het natuurlijk niet. IT Specialist Pascal Berendse en IT Architect Gerben de Leeuw van IDB4ict leggen het als volgt uit: “Vergelijk een ICT-omgeving eens met een auto. Je gaat achter het stuur zitten, draait de sleutel om en als het goed is, start de motor. Maar als deze niet start, begint het zoeken naar het probleem én de oplossing. Is de tank of de accu leeg? Dit wordt meestal wel aangegeven op het instrumentenpaneel, dan is het probleem snel gevonden. En snel op te lossen. Maar vaak ligt de oorzaak toch iets dieper. Dan is er technische expertise en meer onderzoek nodig. Zo is het ook met ICT. En op zo’n moment komt IDB4ict in actie.”
“Een van de kernwaarden van IDB4ict is een enorm hoog verantwoordelijkheidsgevoel.”
Dynamische en proactieve ondersteuning
Voor Burgland Bouw doet IDB4ict al jaren veel meer dan ICT-problemen oplossen. Pascal Berendse: “Samen zorgen we ervoor dat de basis goed is en blijft. Hoe we dat aanpakken? Daar voeren we halfjaarlijks een APK-Check voor uit. Om in de vergelijking met de auto te blijven; we kijken de ICT op alle punten na en brengen dan verslag uit voor wat er op korte en lange termijn zou moeten gebeuren. Zo bepalen we samen de strategie voor vandaag en morgen.” Gerben de Leeuw vult aan: “En we ondersteunen proactief. De wereld van ICT is tenslotte ook dynamisch. Problemen, uitdagingen en oplossingen daarvoor doen zich continu voor. Door dan ook proactief voor Burgland Bouw mee te denken, kunnen we op tijd ingrijpen. Dat betekent dat ik ’s nachts wel eens complexe werkzaamheden voor Burgland Bouw uitvoer. Zodat zij de volgende dag gewoon door kunnen werken.” Vincent van der Dussen over deze proactieve aanpak: “En dan is het half vier ‘s nachts en krijgen we een berichtje van Gerben dat hij een ernstige e-mail server kwetsbaarheid – dat zich wereldwijd voordoet – heeft gedetecteerd én opgelost.”
“Bij IDB4ict begrijpen ze wat je bezig houdt en spelen daar op in.”
Investeren in stabiele IT-werkomgeving
Waarom is investeren in een goede ICT-basis zo belangrijk? Pascal Berendse: “Het korte antwoord is dat het Burgland Bouw in staat stelt haar motto ‘Daadkrachtig doorpakken’ iedere dag weer waar te maken. Een mooi voorbeeld hiervan is de coronapandemie. Doordat de ICT op orde was, kon het werk voor en op de projecten gewoon doorgaan. Ook op de thuiswerkplek.”
Cyber security awareness
De veiligheid van die online werkplek heeft bijzondere aandacht binnen Burgland Bouw. Van der Dussen: “We laten pentesten uitvoeren en we hebben samen met IDB4ict Multi Factor Authentication (MFA) ingesteld. Ook trainen we onze medewerkers via de Security Awareness workshops onder meer in hoe ze om moeten gaan met phishing mails en e-mail veiligheid.”
Pascal Berendse vult aan: “Bovendien zijn we bezig om Mobile Device Management (MDM) in te richten voor Burgland bouw. Het is één van de dingen die we gezamenlijk oppakken om te zorgen dat Burgland Bouwers iedere dag weer ‘gewoon aan het werk’ kunnen.” Vincent van der Dussen reageert: “Wij ervaren dat niet als ‘gewoon’. Een van de kernwaarden van IDB4ict is een enorm hoog verantwoordelijkheidsgevoel. Ze begrijpen wat je bezig houdt en spelen daar op in. Er wordt niet gewerkt aan de ICT-omgeving van zomaar een klant. Er wordt gewerkt alsof het de eigen ICT-omgeving is. Dát geeft een bijzondere klantervaring!”
“Er wordt niet gewerkt aan de ICT omgeving van zomaar een klant; er wordt gewerkt alsof het de eigen ICT omgeving is. Dat geeft een bijzondere klantervaring.”
Gerben de Leeuw
IT Architect
Klantverhalen
Relevante verhalen
Hieronder vind je een selectie uit diverse klantverhalen die er over diverse onderwerpen zijn geschreven.